On the road with Snoopy - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ylona Pelgröm - WaarBenJij.nu On the road with Snoopy - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ylona Pelgröm - WaarBenJij.nu

On the road with Snoopy

Door: Ylona

Blijf op de hoogte en volg Ylona

25 September 2011 | Australië, Cairns

Hallo Allemaal,

Na mijn vorige verslag hebben we ons "campertje" opgehaald. Je kunt het eigenlijk geen camper noemen. We kunnen er net in slapen en er is een klein keukenblokje, maar we redden er ons er tot zover prima mee!

De eerste dag zijn we naar Wonga Beach gereden. Dit is een klein plaatsje boven Port Douglas. Hier hebben we de eerste nacht op een kleine camping aan de zee geslapen. Dit was een mooie plek, alleen de sfeer was wat minder. De andere bezoekers waren gemiddeld vijftig jaar ouder. De volgende dag zijn we naar Port-Douglas gereden. Dit is een erg mooi plaatsje! Een beetje romantisch zelfs. We hebben een stukje gewandeld langs de zee. Vanaf hier hadden we een mooi uitzicht over de kustlijn. Verder hebben we hier een marktje bezocht en hebben we aan het water gezeten.

Vervolgens zijn we weer naar Cairns gereden. De eerste camping die we tegen kwamen zag er erg goed uit. We dachten dus dat dit ver boven ons budget lag, maar dat viel hartstikke mee! Er is een gezellig plek waar je kunt koken, alles is schoon en we lopen langs de zee naar het centrum. Dit leek ons dan ook een perfecte plek om even iets langer te blijven. Zo konden we allebei even bijkomen en genieten van de zon. Tussendoor zijn we een dagje naar Kuranda geweest. Dit is een klein plaatsje in het tropische regenwoud. Een oud treintje bracht ons hier in ongeveer twee uur naar toe. Alleen de treinreis was al de moeite waard! Het ging door bergjes, langs watervallen en mooie uitzichtspunten.

Gister hebben we in Cairns Brenda's verjaardag gevierd! Ze werd gisteren namelijk alweer 24 jaartjes jong. Dit hebben we uitgebreid gevierd met een muffin aan de haven en 's avonds een gezellig etentje! Al met al een geslaagde dag!

Op dit moment staan we op het punt om met onze Snoopy verder naar zuiden te rijden. Onze eerste stop zal Mission Beach zijn. En verder hebben we al geleerd, we zien wel hoe het loopt! Als we al met al maar op 8 oktober in Brisbane zijn. Dan moet Snoopy namelijk weer ingeleverd worden!

Liefs Ylona

• 25 September 2011 - 09:24

Hanno:

He topper!

vette bus hoor, die tekeningen maken het helemaal af! Als je terug bent kunnen we je peugeotje ook wel pimpen met mooie teksten en beschilderingen..
    Veel succes en plezier met de trip richting Brisbane! Doe voorzichtig met Snoopy.

Daaaaaaag kus uit d'vaart

• 25 September 2011 - 17:21

Diny:

Hoi Ylona:
    Je bent vaak het onderwerp van gesprek hier.. fijn dat jullie zo genieten!
    En Snoopy is inderdaad een 'snoepie' ... echt geinig zeg :)
    lieve groet!

• 26 September 2011 - 16:49

Jasper:

Ha die Ylona,

Wat een vet stoere bus !! Succes met je trip naar het zuiden maar geniet er vooral van (:

Groetjes uit d'vaart ;)

• 26 September 2011 - 21:57

Tessa:

Hoi Yloontje,

Wat een leuke reisverhalen en mooie foto's!
    En dat jullie tassen er niet waren.. Moet jij net hebben!
    Gelukkig is alles goed gekomen :)
    Ik kan me voorstellen dat je het naar je zin hebt daar.
    Moet vaak aan je denken, ik wens jullie een goede reis (maar dat zal wel goed komen met zo'n bus)

Veel liefs uit Gramsbergen

• 01 Oktober 2011 - 18:16

Oom Freddy:

hey ylona
    Hanno komt ons zo ophalen voor de party bij je PA
    ik drink er twee op jouw.

liefs oom Freddy

• 04 Oktober 2011 - 05:52

Pa Van H.:

moi Ylona,

Leuke verhalen en mooie foto's

groet uit Dedemsvaart

• 04 Oktober 2011 - 14:59

Bart:

He daar
    Zo te lezen helemaal naar je zin!

Natuurlijk ook al boel verhalen van Hanno gehoord, helemaal top ja!

Have fun

Groetjes Bart.

• 04 Oktober 2011 - 19:08

Yvonne Eggen :

hoi Ylona ziet er allemaal goed uit hoor heb je het goed naar je zin geniet ervan groetjes van ons allemaal de eggentjes

• 05 Oktober 2011 - 06:46

Natasha:

Hee Yloon!

Klinkt allemaal super en Snoopy brengt jullie dus heel handig waar jullie zijn moeten!
    Ik houd het in de gaten hier, kan niet wachten tot je nieuwe reisverslag.

xx
    Natasha

• 07 Oktober 2011 - 13:54

Hanno:

Hallo yloontje,

tijd voor een nieuwe update??? Of ben ik nu drammerig??

• 07 Oktober 2011 - 19:11

Kees:

dag Ylona

wat fijn dat je na de zin hebt daar geniet ervan en wij blijven je volgen via de site of de stoere verhalen van je ouders.

veel liefs van

Kees & Yvonne

en dikke kussen van Vince en Bram

• 08 Oktober 2011 - 15:44

Jannieke:

Helemaal niet drammerig Hanno, ik ben ook zeer benieuwd!
    x